Tahaks jälle ühe firma kallal vinguda. Tegelikult isegi kahe. Teemaks on spämm.
Nimelt saadab mulle Elisa pidevalt sms-iga mingeid reklaame ja pakkumisi, mis mulle üldse korda ei lähe. Põhiliselt pakuvat Minti, mis mind üldse ei huvita. Mõnikord mingeid kontserdite sooduspileteid, või muud jama – ühesõnaga asjad, mis mind külmaks jätavad. Aga ma üldse ei mäleta, et ma kuskil oleks andnud nõusoleku endale sõnumeid saata selliste teadetega.
Kuna aga asi on ära tüüdanud, otsustasin logida sisse iseteenindusse, et saata neile teade, et ärge enam saatke. Aga oh üllatust, lehel on olemas sõnumi saatmise vorm, aga saada nupp puudub. Võimalik, et see on brauseri viga, aga tänapäeval on Chrome ikka piisavalt levinud juba ja suurfirmad võiksid ikka küll selles osas põhjalikud olla, mis puudutab töötavat veebilehte.
Oih, nüüd pean natuke täpsustama seda probleemi olemust. Tegin nimelt sellel lehel refreshi ja siis ilmus ka saada nupp. Aga kohe, kui ma sõnumit uuesti kirjutama hakkasin ja sõnumiga uuele reale jõudsin, kadus see nupp taas ära. Säh sulle usabilityt.
Viga siis tundub olevat seda laadi, et kui kirjutad vormi laiusest pikemat teksti, siis läheb kood katki. Lahendus on enne vormi lõppu enterit vajutada ja uuelt realt jätkata enne vormi lõppu jõudmist. Nipp siis neile, kes sama teemaga hädas on olnud. Aga normaalne see asi küll pole.
Teine firma, kes mulle oma sõnumitega pinda käis, oli Monton. Seda ma mäletan, et ma seal kunagi mingit vormi täitsin ja nõusolekuid andsin, aga kuna ma nagunii seal kunagi shoppamas ei käi, siis otsustasin ka loobuda nende emailidest ja sms-idest. Ehk siis tegin unsubscribe ja märksin linnukese ka sinna kasti, mis lubas, et enam sms-e ei tule, aga endiselt tuleb mulle nendelt sõnumeid. Ükskord peale järjekordset soovimatut sõnumit läksin kurjaks ja saatsin seda unsubscribe vormi 10 korda järjest, et äkki siis saavad aru, et ma tõesti ei taha neid sõnumeid enam. Nüüd ei tea, kas mõjus, peale seda pole vahepeal uusi sms-e tulnud:)
Ma isegi ei võta nii traagiliselt e-maili teel tulevat spämmi, nendest (ka tellitud) kirjadest saab tavaliselt ikka loobuda ja päris rämpsu sorteerib mu e-maili programm ise välja ja üldiselt kirjad Nigeeriast minuni ei jõua, kui ma just spämmikausta spetsiaalselt ei ava. Aga telefonis sama reklaami näha, mis e-mailile juba tulnud on, on liig. Esiteks, et asi on topelt ja teiseks, mulle meeldib tegelikult väga sõnumeid saada, ja ma olen siis nii pettunud, kui tuleb sms ja see polegi üheltki sõbralt või pangast teade raha laekumise kohta, vaid mingi suvaline reklaam. Parem ärgu reklaame olgu minu telefonis.
Aga positiivseid kogemusi võin ka jagada.
Nimelt lasime me maal uuesti Elioni interneti tagasi panna ja lisaks tellisin ma linnakoju omale hüperkiire interneti ja sellega seoses sai siis telefoniteel pikalt vestelda Elioni klienditeenindajaga ja ma ei mäleta, et mul kunagi ühegi klienditeenindajaga nii tore oleks suhelda olnud. Nii abivalmis ja sõbralik ja jättis kohe telefonis väga sümpaatse inimese mulje. Võib-olla oli asi selles, et esiteks kandis ta minuga sama eesnime ja vestluse algus oli juba selle tõttu meeleolukam ja teiseks meenutas ta hääle poolest ühte head sõbrantsi. Et no oligi koguaeg tunne, et ei räägi suvalise klienditeenindajaga vaid väga hea tuttavaga.