Turbotigu


Vinguviiul

Kuna ma endiselt olen töötu, siis on mul jube palju aega lugeda Delfit. Ja olen täheldanud, et viimasel ajal seal Naisteka osakonnas muudkui käib üks võitlus meeste ja naiste vahel. Küll võtavad naised sõna, miks mehed on pahad ja siis vastupidi. Ja muidugi üldistatakse ka vanusegruppide ja rahvuste järgi.

Eks endale käib ka vahel närvidele mõni titt või mõni pensionär või mõni venelane, aga ma ei hakka selle põhjal üldistama, et järelikult on kõik sama liigi esindajad lollid. Ei saa ju öelda, et kõik mehed on sead ja kõik naised on ussid. Ütleks pigem, et maailm on vaheldusrikas, on palju idioote ja on ka väga palju normaalseid ja toredaid inimesi, vanusest, rahvusest ja soost olenemata.

Ja muidugi ei lähe ma sellest Delfi Rahvahäälde halama. Praegu ma siin oma blogis halan tegelikult ju, aga selleks mul see blogi ongi ju. Pealegi, mul on teemadega nii kitsas, fännid on lugemisnälgas ammu juba. Kui muud teha pole, siis lihtsalt vingun natuke.

Vingun ka Elisa teemal jälle.
Nad nüüd said ühe eriti “kliendisõbraliku” uudisega maha, et hakkavad uuest aastast arvete edastamise eest tasu küsima, kui arve e-mailiga saadetakse. Täiesti absurdne on see, milliste vahenditega firmad ikka oma klientidest lahti üritavad saada. Ma ei suuda vaid praegu otsustada, millise operaatori juurde nüüd kolida, olen olnud nii EMT-s kui Tele2-s ja olen endale lubanud, et iial enam ei hakka ma Tele2 kliendiks. Praegu aga, olles natuke hinnatundlik, tundub Tele2 soodsam variant.

Elisa Facebooki lehel on ka paljud inimesed pahaseid kommentaare avaldanud, mille peale Elisa korrutab nagu mantrat, et arveid saab endiselt tasuta vaadata iseteeninduses, internetipangas ja arved.ee keskkonnas.
Jabur on see uudis mitte vaid selle tõttu, et e-maili saatmine on tasuline vaid ka see on eriti haige, et paberarve eest peab maksma 70 senti ja e-maili arve eest 60 senti. Ma ikka varem arvasin, et paberarvetest soovitatakse loobuda, et säästa loodust ja selle tasustamisest saan natuke aru – paber ju maksab, kuid nüüd seda hinnavahet nähes tundub mõistlikum juba tellida paberarve – maal on ju endiselt tulehakatust vaja. See muidugi eeldaks nende kliendiks jäämist.

Ma isegi mõtlesin seda hinnakirja nähes seda, et ilmselt loodetakse hakata edaspidi teenima selle pealt, et inimesed, kes loobuvad e-maili arvest ja ei kasuta püsikorraldust, hakkavad arvete maksmist unustama ja siis saab neilt iga meeldetuletuse pealt veel suurema summa sisse kasseerida, kui arve enda saatmise eest. Vot siis hakkab alles kasumit tulema. Praegu oli vähemalt e-mail mingiks märguandeks, et aeg on arveid maksta. Kuigi mul endal püsikorraldusega tegemist, siis kõik inimesed siiski seda ei kasuta. Rääkimata sellest, et kõik inimesed ei taha ka iseteenindust või mingit kolmandat keskkonda kasutada. Arve peab siiski olema kliendile kohale toimetatud, mitte inimene ei pea seda mööda netiavarusi taga otsima.
Pealegi minu viimased kogemused selle Elisa iseteenindusega on sellised, et nende vorm ei töötanud korralikult. Viitsin ma jah sellist iseteenindust kasutada, mis pole isegi töökorras.

Ma veel ootan nädala või kaks, enne kolimist, kuna Tarbijakaitse juba asja uurib, siis on väike lootus, et nad veel ümber mõtlevad selle lolluse osas. Kui mitte, siis ilmselt on lähiajal Tele2-s ja EMT-s suuremat klientide juurdekasvu oodata.


Posted

in

by

Tags:

Comments

“Vinguviiul” on saanud ühe vastuse

  1. […] “kliendisõbralik” tegu oli see arvete saatmise eest raha küsimine (sellest ma juba kirjutasin ka) ja siis nad muudkui korrutasid seda, kuidas arveid saab iseteeninduses vaadata. Aga mul on […]