Häid asju peab jagama, eks. Ja naer on tervisele hea.
Sattusin täna veebilehele, kus inimesed pajatavad lugusid ulmelistest klientidest. Konkreetsed näited (mitte osaliste nimed) on ära toodud: clientsfromhell.net
Lehekülg on inglise keeles.
Kommentaarid on ka head.
Ma ei ole veel lugemisega teisest lehest kaugemale jõudnud, aga ikka eriliselt lõbus oli kommentaar, kus soovitati kliendile saata soodusarve, kuhu on lisatud Douchebaggery tax 😀
Ma mõtlesin kohe sellele eesti keelse vaste ka: mölaka maks.
Mul on endal ka igasuguseid kogemusi klientidega, aga nii hulle ikka annab otsida.
Selle teema peale meenusid need lood, mida kunagi mu endine kolleeg jagas (seda ma ei tea, kas tõestisündinud lood, aga ei imestaks).
1) KLIENT #1
klient: (hommikul) täiesti ilus kujundus, mulle meeldib väga. saadan tekstimaterjalid täna ohtuks edasi.
disainer: tore, aitäh. ohtuni.
klient: (ohtul) mida kuradid, sa oled ju koik maha rippinud!!!
disainer: kuidas nii? kindlasti mitte, soovi korral on ka kujunduse Photoshop failid olemas kui soovite näha (motlesin et äkki kusagilt toesti mone sarnase kujunduse leidis). miks väidate et koduleht oleks maha tehtud? palun linki sellele lehele, mida peate sarnaseks.
klient: ei huvita need kujunduse photoshop vms. failid, surfasin tund aega tagasi veebi templatide kodulehel kus oli see sama portugaalia tekst, voi tulid ise selle peale et seda imeliku teksti kirjutada!!!?? vaevalt, sa pole ju portugaallane.
disainer: see on ladina keelne eelvaate tekst Lorem Ipsum, mida kasutatakse ajutiselt illustreerimise eesmärkidel. seega probleemiks on see ajutine tekst mitte kujundus ise
klient: ära targuta, olgu voi kiina keel. ma voin saata sulle kasvoi sada linki, kus koikidel kodulehtedel on see täpselt sama Lorem Ipsum tekst, ma ei tea milliselt aga ühelt nendelt sa oled selle niiguinii varastanud!!! need on koik templatid kus on see imelik tekst!!!
disainer: ladina teksti kasutavad ju ka teised peale templatide ajutise eelvaate jaoks. kui ma oleks soovinud maha midagi teha ja seda varjata, siis teksti vahetamine oleks ju olnud koige väiksem töö, nous?
klient: ära targuta ja üldse lopeta mulle vastu rääkimine, ma tahan oma rahad tagasi ja kohe!!
disainer: ohh 🙁
2) KLIENT #2
klient: aitäh webbi kujunduse ja logo kujunduse eest, minule meeldivad molemad kujundused ja partnerid kiitsid ka.
disainer: siis väga hea.
klient: aga ennem kui me teeme oma lopliku otsuse palun tee meile veel 5 kodulehe kujundust, mis oleksid koik omavahel voimalikult erinevad, et meil oleks rohkem mille seast valida ja saaks vorrelda. ja muide tee palun, nii et navigatsiooni linke saaks ka klikkida ja et koik alamlehed oleksid valmis, siis saab parema tunnetuse kodulehest. siis logost paluks ka saata veel vähemalt 10 erinevat versiooni, et saaks vorrelda ja teha oige valiku. millal saaksid need valmis? mul tuleb ülehomme kontorisse puhkuselt tagasi kolleeg, kas selleks ajaks jouab?
disainer: faaaaa***** 🙁
3) KLIENT #3
klient: tere jälle, kujunduse mille eelmine kuu teilt kätte sain, ei tööta enam, ma ei tea mis on juhtunud aga see on nüüd katki, vaadake palun järgmist linki.
disainer: jah, koduleht näitab vigaselt koikide lehitsejatega. aga meie leping oli ju et tellisite meilt ainult kujunduse. kodulehe ise pidi ju teine firma teostama, maletate?
klient: jah mäletan ja selline oligi leping, aga ikkagi ma tahaks et kujundus oleks korralik, nii nagu saatsite kavandis.
disainer: kavand oligi korralik, aga teostuses on tehtud moned asjad vähe valesti – teise firma poolt, sellesse meie ei saa ju sekuda, sest tellisite ainult kujunduse. teostuse ja kodulehe koodi sellest teiselt firmalt.
klient: ma ei tea, mis on viga aga kujundus ei ole paigas. palun öelge millal saate korda teha?
disainer: järgmine nädal onnestuks, ma palun et saadetakse hinnapakkumine programmerimistööde kohta teile.
klient: mis hinnapakkumine, ma olen juba kujunduse eest maksnud, nüüd tehke palun oma vigane kujundus korda!!!
disainer: !”#¤%&/¤#@£$€{ 🙁