Turbotigu


Rohkelt vingu

Ma olen ikka väga kehv kirjutaja, pole nagu erilist motivatsiooni viimasel ajal. Ja ega nüüd väga miskit põnevat ei toimu kah, endiselt ju elan töötuelu ja kaua ma sellest aiamaast ikka jahun. Tegelikult võib juhtuda, et töörindel saab olema varsti muutusi. Vähemalt on mul nüüd lootus tekkinud. Täpsemalt oskan öelda järgmisel nädalal.

Tööst võiks muidugi natuke isegi kirjutada.
Vahepeal ma kaalusin ju oma firma tegemist ja siis leidsin ühe võimaliku koostööpartneri. Temaga sai siis ka natuke seda koostööd testitud.
Ütleme nii, et algusest peale oli asi natuke konarlik, aga nüüd sel nädalal sai selgeks, et sellest variandist kindlasti asja ei saa. Tegelikult olin ma muidugi ettevõtluse plaani juba maha ka matnud, aga selle koostöö osas oli tegelikult see arvamus juba varem välja kujunenud, see viimane kirjavahetus lihtsalt pani sellele lõpliku punkti.

Nimelt see firma omanik arvas, et töid võiks minult tellida küll, aga raha pole vaja maksta, sest ma suutsin teha vaid poole tellitud tööst. Teise poole kohta ütlesin, et sellele pole mõtet aega raisata, sest mina sellega hakkama ei saa, aga tema arvas, et ma peaks ikkagi proovima. Nii, et ta ise tellis mult selle proovimise, mis tulemust ei andnud, kuigi mina olin valmis loobuma, et mitte aega raisata sellele. Ma ei viitsi kõike seda ümber jutustama hakata, aga minu nägemus on selline, et ma tegin lihtsalt tasuta tööd ühele poolvõõrale inimesele.
Kusjuures ta küsis minult ka tööfaile (need ma saatsin ka, sest siis veel ei osanud aimata, millise tünga ma saan) ja siis hiljem mainis, et tema teine tegija tegi asjad palju kiiremini valmis. Ütleme nii, et kui mulle oleks antud juba poolenisti valmis failid ette, oleks ka minu panus olnud poole kiirem.

Aga jah, nagu öeldud, see suhtlus on algusest peale olnud selline veider ja mitte kõige meeldivam.

 

Üks vingumisteema on mul tegelikult veel. Seoses Elektrumiga.
Mõned kuud tagasi püüdsid Elektrumi müügimehed poes mu ema kinni ja hakkasid talle enda elektripaketti pähe määrima. Jutt oli neil muidugi ilus ja eks pensionärid ole kerge saak kah. Igatahes mu ema lasi end ära rääkida ja kirjutas mingitele paberitele alla.
Kodus hakkas ta ikkagi mõtlema, et ei taha elektrimüüjat vahetada (vist sai ka mingid arvutused tehtud, kus selgus, et nende poolt kiidetud kõvasti väiksemad arved tulevikus on puhas bullshit. See hinnavahe oli nii väike, et selle tõttu hakata edaspidi kahe arvega mässama ei tundunud üldse hea mõte).
Lepingus oli kirjas, et antud tehingust saab kahe nädala jooksul loobuda ja otsustasimegi loobuda.
Muidugi esimese asjana tahtsime loobumist teha iseteeninduses, aga üllatus – see ei töötanud neil. Jäi mulje, et loobumine on tehtud meelega võimalikult keeruliseks. Õnneks on tänapäeval võimalik saata digiallkirjastatud dokumente ja aitasin siis emal avalduse ära teha.
Saime ka vastuse, et avaldus käes ja leping tühistatud. See oli siis 2. aprillil. Seal oli vist veel mingi teema, et pidi olema ikkagi seal Elektrumis vist teatud aja (vist mai lõpuni, mis on ka imelik, sest antud leping sai ju tühistatud. Suht jabur süsteem see elektrimüüja vahetamine) ja siis selle aja lõppedes pidi tegema uue liitumise selle eelmise firmaga (antud juhul EE).
Kõik sai meie poolt korrektselt tehtud ja arvasime, et sellega on kõik korras, kui siis mõned päevad tagasi helistati Elektrumist ja öeldi, et mingi tehnilise rikke tõttu oleme me endiselt nende kliendid ja enne 1. augustit nemad seda lõpetada ei saa. Hakkasid mingist kingitusest jahuma seal. Ema oli väga vihane. Ma võtsin lõpuks telefoni enda kätte, kuulasin ära. Ega ei osanud midagi kohe kosta ka. Hiljem alles mõtlesin, et tegelikult ikka nii ei saa. Nad on meile saatnud vastuse selle kohta, et meie leping on tühistatud ja pole meie probleem, kui neil seal mingid tehnilised rikked on. Millegipärast kahtlustan, et see on selline “rike”, millega nad üritavad kliente mõned kuud kauem kinni hoida. Arvestades seda moosimistehnikat, mida nad klientide püüdmiseks kasutavad, ei ole see üldse võimatu.

Aga ega ei teagi, kas midagi teha annab. Ma ilmselt uurin tarbijakaitsest ka asja. Sest muidu on nii, et augustis on neil järjekordne rike äkki.
Veider oli muidugi see, et ema ju tegi uue liitumise EE-ga ja nendelt ei tulnud mingit teavitust selle kohta, et leping ei ole uuenenud. Mingi hetk oli ema nendega telefoni tee suhelnud, ja oli lubatud talle tagasi helistada – siiamaani pole helistatud. Igatahes selline nõme segadus.
Tundub, et see vist paljude firmade müügitaktika, et määritakse moosijutuga mingi asi pähe ja siis tehakse see teenusest loobumine võimalikult keeruliseks, kuigi lepingu sõlmimisel rõhutakse sellele, et saab loobuda. Alles see oli ju, kui üritasime Starmani mittetöötavast vidinast loobuda – kohati selline peaga vastu seina jooksmise tunne tekkis, et seleta ja seleta, aga neile kohale ei jõua, milles uba on. Aga lõpuks nad ikkagi vist väsisid ära ja andsid alla:)

Ma tegelikult eile saatsin Elektrumisse kirja ka, kus palusin leping koheselt lõpetada, sest nemad on avalduse ammu kätte saatnud ja meile ka vastanud, et leping on tühistatud. Tehku ise oma rikked korda ja oma “rikete” arvet ärgu meile saatku. No sõnastasin küll teisiti, aga mõte oli sama.  Siiani ei ole nad vastata suvatsenud.